de Brian Friel
Estrea: 9 Outubro 2009. Pazo da Cultura de Narón

Partindo de «A dama do canciño«, un dos máis coñecidos e recoñecidos contos de Antón Chéjov, o irlandés Brian Friel constrúe esta fermosa e sorprendente peza dramática con saltos no tempo e no espazo que lanzan ao espectador a unha vertixinosa e máxica viaxe case «turística».

Partindo de «A dama do canciño«, un dos máis coñecidos e recoñecidos contos de Antón Chéjov, o irlandés Brian Friel constrúe esta fermosa e sorprendente peza dramática con saltos no tempo e no espazo que lanzan ao espectador a unha vertixinosa e máxica viaxe case «turística», con baixada posterior ao contraditorio e complexo mundo amoroso que envolve e convulsiona as vidas de Dmitry Dmitrich e a Anna Sergueyevna, situándoos nunha difícil encrucillada.

 

Ficha Técnica

Autora

Brian Friel

Traducción

Goretti Sanmartín

Música orixinal

Xavier Constenla

Espazo escénico

Rodrigo Roel

Vestiario

Susa Porto

Maquillaxe e perruquería

Loida

Deseño mobiliario e «atrezzo»

Rodrigo Roel

Deseño de Iluminación

Xúlio Lago

Fotografía/deseño cartel/grafismo

Tino Viz/Margen Fotografía

Axudante de Dirección

María Pilar Martinez («Pilocha»)

Dramaturxia e Dirección

Xúlio Lago

Intérpretes

Dmitri Dmitrievich Gúrov…….
Anna Sergéyevna……………..
Pianista………………………….

Damián Contreras
Victoria Pérez
Xavier Constenla

Técnicos de Escena:

Antón Arias
Angel Rico»Bicho»
Aleixandre Lago

 

O AUTOR

Brian Friel (County Tyrone, Irlanda do Norte, 1929)
Este autor irlandés, definido polo gran estudioso do teatro Marcos Ordóñez como «o patrón do teatro irlandés contemporáneo», é unha das máis grandes figuras do actual teatro europeo e mundial

Preocupado pola innovación do teatro de texto, explora constantemente a relación entre o fondo e a forma, mais evitando caer nos tópicos do «experimental». Friel ten na obra de Antón Chéjov e no seu tratamento das personaxes un dos seus referentes, como gran coñecedor e admirador que é da obra do mestre ruso..

Autor comprometido cos problemas do seu entorno aborda, entre outras moitas temáticas, asuntos que teñen que ver coa problemática irlandesa defendendo a súa unidade territorial, afondando na análise das diferenzas con respecto á Gran Bretaña ou abordando a situación do idioma Gaélico e o seu perigo de extinción.

Entre as súas pezas máis destacadas figuran catro obras mestras: Philadelphia Here I Come¡ (1965), na que se mergulla no drama da emigración irlandesa; Faith Healer (1980), o artista como embaucador atrapado no seu propio xogo, Traslations (1981), no que trata sobre a extinción do idioma gaélico e a ocupación británica e Dancing at Lughnasa (1990), a máis chejoviana das súas obras. En 2002, e nese «capítulo» chejoviano, sumáronselle «Afterplay» e «O xogo de Yalta» .

Galería

 {gallery}repertorio/yalta/imaxes{/gallery}

Crítica

Crítica de Manuel Xestoso (descarga PDF)
{gallery}repertorio/yalta/criticas{/gallery}